Pechlát Martin
Absolvoval Katedru alternativního a loutkového divadla na pražské DAMU. Po škole nastoupil do angažmá v Klicperově divadle v Hradci Králové. Později byl jednou z hereckých opor Divadla Komedie, kde působil až do zániku souboru Pražského komorního divadla sdruženého kolem režisérů Pařízka a Jařaba v červenci 2012. Vytvořil zde řadu výjimečných a charakterově odlišných rolí, například advokáta v Kafkově Procesu, Kaplana v Poslední chvíli lidstva, mluvčího ve Spílání publiku či děkana ve Světonápravci. Za ztvárnění Goebbelse ve hře Goebbels/Baarová obdržel v roce 2009 Cenu Alfréda Radoka za nejlepší mužský herecký výkon a Cenu Thálie. O dva roky později získal opět Cenu Alfréda Radoka, a to za roli Andrease Kartáka ve hře Legenda o sv. pijanovi. V roce 2011 ztvárnil pana Müllera ve hře Rainera Wernera Fassbindera Odpad, město, smrt a roli si zopakoval i ve stejnojmenném filmovém zpracování v režii Jana Hřebejka. V letech 2012–2018 byl členem souboru činohry Národního divadla, v současnosti je na volné noze. Kromě divadla Studio DVA ho můžeme vidět v pražském Divadle Palace nebo Divadle X10. Martinova nezaměnitelná tvář se často objevuje na televizních obrazovkách a na filmovém plátně. Z dlouhé řady jeho projektů jmenujme například filmy Nuda v Brně, Účastníci zájezdu, Vratné lahve, Něžné vlny, Rodinný film, Já, Olga Hepnarová, Prvok, Šampón, Tečka a Karel a seriály Útěk do Budína, Expozitura, Život a doba soudce A. K., Národní Házená či Táta v nesnázích ad.