Adamovská Zlata
Zlata Adamovská patří k nejoblíbenějším českým divadelním a filmovým herečkám. Na kontě má desítky divadelních rolí, těch filmových a televizních přes stovku. Její umělecká kariéra začala již v patnácti letech, kdy byla přijata na Pražskou konzervatoř. Od sedmnácti let se pravidelně objevovala na obrazovce, do povědomí diváků vstoupila především rolí Elišky v seriálu Sanitka (1984), rolí zpěvačky Evy v seriálu Hříchy pro pátera Knoxe (1992) a později jako rázná doktorka Běla v Ordinaci v růžové zahradě. Jako ideální představitelka naivních a křehkých krásek byla obsazována jak do rolí současných mladých dívek – Naďa ve filmu Mladý muž a bílá velryba (1978), tak do rolí pohádkových – princezna v pohádce Princ a Večernice (1978). Za roli Zity Gráfové ve filmu Milenci a vrazi (2004) byla nominovaná na Českého lva. Z posledních let stojí za zmínku např. snímek Ženy v běhu (2019), který zaznamenal výraznou diváckou oblibu. Po skončení studia na konzervatoři v roce 1980 dostávala více filmových a televizních nabídek, ale přesto hostovala v Divadle na Vinohradech (poprvé 1978), v Realistickém divadle nebo Divadle Jiřího Wolkera. Jejím prvním angažmá se stala Městská divadla pražská, kam nastoupila v roce 1986 (zahrála si tu mj. Janu ve Svaté Janě nebo Markétu v Markétě Lazarové či Lauru ve Skleněném zvěřinci). V roce 1990 přešla do Divadla na Vinohradech, jehož členkou zůstala do roku 2010. Diváci ji tu mohli vidět např. jako Julii v Křehké rovnováze, Renné v Markýze de Sade, Baronesu v Maškarádě, Clivii v Hostině u Petronia, Pilar ve Sto rocích samoty nebo Lady Cheveleyovou v Ideálním manželovi. Velké role si zahrála také na scéně Divadla Ungelt – Margot v tragikomedii Na útěku nebo Vévodkyni ve hře Sklenice vody. Od roku 2018, kdy měla premiéru strhující inscenace Misery, spolupracuje s divadlem Studio DVA. V současnosti ji zde můžeme vidět v komediích Tři grácie z umakartu, Bez roucha, Vánoce s Popelkou a ve hře Vzpomínky zůstanou.



